loading...
مسابقات وبلاگ نویسی جهاد سایبری کاشان
مسابقات جهاد سایبری کاشان بازدید : 1077 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (25)

سلام دوستان  عزیز

در این پست قصد داریم سوالات، مشکلات و مواردی که توسط شما مطرح شده رو به همراه جواب، در معرض دید دیگران قرار بدیم تا همگان نسبت به موضوع اشراف داشته باشند.

موفق باشید

 

سوالات خودتون رو میتونید با ورود به این لینک (کلیک کنید)، مطرح کنید تا در اسرع وقت به اون پاسخ داده بشه در همین صفحه.

 

1- چرا اینقد جوایز کمه؟ این دوره از مسابقات از اولین دوره هایی هست که توسط ما برگزار میشه و مطمئناً مشکلات و نواقصی هم داره و انشاءاله در دوره های بعدی رفع خواهد شد به کمک شما دوستان عزیز. در مورد جوایز باید بگم که مسئولین پشتیبانی کننده مسابقات در همین حد تونستن مارو یاری کنن که البته خبرهایی از افزایش جوایز هم به گوش میرسه که در صورت تأیید، به اطلاع همه ی دوستان خواهد رسید.  

 

جهت مشاهده ی ادامه ی سوالات، به ادامه ی مطلب رجوع شود.

2- موضوعات وبلاگ ها میشه موضوعی خارج از موضوعات مطرح شده توسط شما باشه؟ دوست عزیز شما هر موضوعی که انتخاب کنید مطمئن باشید از زیرمجموعه های محورهای مطرح شده توسط ما هست و در این مورد مشکلی نخواهید داشت.

3- قالب وبلاگ ها رو خودمون باید طراحی کنیم؟ نه . اصلاً هدف اصلی ما محتوای وبلاگ هستش. ولی این نکته رو هم مد نظر داشته باشید که قالب و گرافیک وبلاگ هم نمره دارد ولی به مقدار کمی . یعنی شما هم میتونید از قالب های آماده استفاده کنید و اونا را تغییر ندید و هم می تونید از قالب های آماده استفاده کنید و کد اونا ها را تغییر بدید و ویرایش کنید، که مطمئناً حالت دوم از امتیاز بیشتری برخورداره.

4- آیا داشتن دامنه برای وبلاگ موثره و نمره ی مثبت محسوب میشه؟ نه دوست عزیز ولی در هفته ی آخر مسابقات که چک لیست نمره دهی مسابقات منتشر بشه همه چی مشخص میشه.

5- خب وبلاگ های قدیمی که بازدیدشون بیشتر هستش، مسلمه ما که وبلاگ جدید درست می کنیم اصلاً برنده نمیشیم، غیر از اینه؟ دوست عزیز مطمئن باشید نمیذاریم حق شما هم ضایع بشه . چون ما نمره ی زیادی برای بازدید و رنک گوگل در نظر نگرفتیم و یا احتمالاً حتی نگیریم . هدف اصلی ما در درجه ی اول محتوای وبلاگ و در درجه ی دوم مباحث مربوط به گرافیک و قالب وبلاگ هست.

6- وبلاگ هایی که توی "پُست وبلاگ  های ثبت نام شده" قرار دارند مورد تأیید شما هستند؟ نه . این لیست فقط لیست شرکت کنندگان مسابقات هست که نتابج بررسی روی آن ها ، در بازه ی معین شده واسه ثبت نام، منتشر نمیشه و خود مالکین وبلاگ ها می بایست با توجه به قوانینی که معین شده به ویرایش و بروز رسانی وبلاگ های خود بپردازند.

 7- بعضی از وبلاگا به چند موضوع پرداخته اند ولی با توجه به این که خلاف قوانین مسابقات هست ولی باز شما اسامیشون رو توی لیست ثبت نام درج کردید، اینجوری حق اونایی که به یه موضوع پرداخته اند ضایع نمیشه؟ دوست عزیز، باز هم باید بگم که این لیست به این معنی نیس که کلیه ی وبلاگ ها مورد تأیید ما هست ، بلکه فقط لیست اسامی شرکت کنندگان هست. بررسی قوانین و نتایج اون بعد از اتمام تاریخ ثبت نام به اطلاع همه دوستان میرسه.

8- با این که گفتید مسابقه ی وبلاگ نویسی، ولی باز اسم چند تا سایت توی لیست وبلاگاتون هست، این یعنی چی؟ درسته، این لیست، لیست ثبت نام کنندگان مسابقات هست، و در صورتی که هر آدرسی برخلاف قوانین باشه بعد از تاریخ اتمام ثبت نام و بررسی و امتیازدهی حذف خواهد شد. توجه داشته باشید برخی وبلاگ ها، یه دامنه به آدرس وبلاگاشون اضافه کردن که نباید اونارو با سایت اشتباه بگیرید، البته این اضافه کردن دامنه هم به عنوان امتیاز توی این دوره از مسابقات محسوب نمیشه . پس خیالتون راحت باشه.

9- در رابطه با کد آمارگیر وبگذر، انگار ماه های گذشته واسه سایت وبگذر مشکلی پیش اومده ، بازم از کدهاش استفاده کنیم؟ بله ، ماه های اخیر واسه سایت وبگذر مشکلاتی پیش اومده بوده که اخبار مختلفی در موردش درج شده ، برخی میگن که مشکل از سرورش بوده و برخی هم میگن که هک شده بوده به این صورت که هر کی از کدهاش استفاده میکرده به محض این که وارد وبلاگ اون فرد میشدیم وارد یه سایت دیگه میشده ، ولی باید بگم که دیگه مشکلش هرچی بوده رفع شده و استفاده از اون واسه وبلاگ ها مشکلی ایجاد نمیکنه.

 10- ببخشید وقتی میخوام آدرس شما رو لینک کنم توی وبلاگم میگه درج کدهای تبلیغاتی غیرممکنه. چیکار کنم؟ مشکلش چیه؟ من از بلاگفا استفاده می کنم. درسته. سیستم سرویس دهی بلاگفا با رزبلاگ مشکل داره . هرکدوم از دوستان که با این مشکل برخورد کردن، بجای این که آدرس ما رو cybercup.rozblog.com درج کنن، این لینک رو درج کنن؛ www.cybercup.sub.ir . هردوی این لینک ها یه صفحه هستن. 

11-استفاده از سرویس دهنده های وردپرس یا کانی وب و یا سرویس دهندگان مشابه که به عنوان سایت شناخته میشن اشکالی نداره؟ یعنی اگه از اونا خدمات بگیریم میشه توی این مسابقات شرکت کرد؟ بله. هیچ اشکالی نداره چون این سرویس دهنده ها هم نوعی وبلاگ ساز محسوب میشن. اما دوستانی که نسبت به این موضوع اعتراض دارن دو نمونه از وبلاگ ها و یا دموهای این سرویس دهنده ها رو براتون میذارم که ببینید هیچ تفاوتی با وبلاگ های سرویس دهنده های دیگه نداره . و یه مزیتی هم که وبلاگ ها دارن(مثل بلاگفا، میهن بلاگ و ...)؛ اینه که دستتون واسه انتخاب قالب بازتر هست تا بتونید قالب و گرافیکی متناسب با موضوعتون انتخاب و ویرایش کنید که مطمئناً این مورد، از جمله امتیازات داوری محسوب میشه.

نمونه ی قالب ساخته شده توسط ورد پرس: نمونه ی اول - نمونه ی دوم - نمونه ی سوم 

 نمونه ی قالب ساخته شده توسط کانی وب:  نمونه ی اول - نمونه ی دوم - نمونه ی سوم 

 12-ببخشید نتایج داوری تا کی اعلام میشه؟ مراسم اختتامیه ی مسابقات کی هست؟ نتایج داوری بستگی به تعداد شرکت کنندگان داره، که اون رو زمان پایان ثبت نام مسابقات، به صورت کلی به همه ی شرکت کنندگان، اطلاع رسانی میشه. در رابطه با مراسم اختتامیه، طبق صلاحدیدی که مسئولین پشتیبانی مسابقات در نظر گرفتن، تصمیم گرفته شد مراسمی واسه این دوره مسابقات گرفته نشه، و جوایز برای کاشانی ها به صورت حضوری و برای هموطنان دیگمون بصورت پستی (البته با توجه به صحت مدارک و مشخصات) تقدیم دوستان بشه. مطمئناً این تدبیر، از اونجا که این دوره از مسابقات، اولین دوره محسوب میشه، سبب میشه تا در دوره های بعدی با کیفیت بهتر و همسطح با مسابقات کشوری پذیرای کلیه ی شرکت کنندگان عزیز باشیم.

 13- اگه به چند تاموضوع پرداخته باشیم وبلاگمون حذف میشه؟ نه . حذف نمیشه. این یکی از پارامترهای امتیازدهی هستش. البته چک لیست دقیق رو قرار خواهیم داد. یعنی پرداختن به موضوعات مربوط به هم و نزدیک به هم، امتیاز بالاتری دارد. به عنوان مثال فرد از یه مطلب که مربوط به ولایت فقیه هست بره سراغ مطلبی حول مباحث قرآنی . این امتیاز کمتری داره . درحالی که به عنوان مثال پرداختن به مبحث حجاب، خودش چند شاخه داره که نویسنده ی وبلاگ میتونه انواع شاخه های اونرو از همه نظر باز کنه. 

14- چرا بازه ی زمانی واسه درج مطلب درنظر گرفتید و اونم اینقدر کم؟ درسته کم هست ولی بازه ی زمانی طبق بررسی های ما باید قرار بگیره . هدف اصلی این پارامتر، مربوط به بخش امتیازدهی محتوایی هست . فرض کنید مثلا بازه ی زمانی، یه سال باشه ، و داور مربوط به بخش محتوایی بخواد هر وبلاگ رو تمام مطالب یه سال گذشتشو بخونه و بررسی کنه و امتیاز بده. که با مشکل مواجه میشه.

 15- علاوه بر جوایز، واسه برگزیدگان لوح تقدیر هم در نظر گرفتید؟ جوایز کی دقیقاً مشخص میشه که چیا هست؟ بله . مسلمه. انشاله هنگام اعلام نتایج، جوایز به صورت دقیق اعلام میشه.

  16- تعداد پست ها مهمه؟ دوست عزیز ، واسه این موضوع، به شماره ی 6 از قسمت بررسی محتوایی چک لیست داوری مسابقات که قرار داده شده، مراجعه کنید.

 

 17- نمیشه مطالبمون رو لینک بدیم به همدیگه یا توی یه آدرس صفحه ی اصلی درست کنیم و توی یه آدرس و وبلاگ دیگه مطالبمون رو درج کنیم و بهمدیگه لینک بدیم؟ دوست عزیز کلیه ی مطالبتون باید توی یه آدرس وبلاگ باشه ، و لینک دادنشون به همدیگه توی یه آدرس وبلاگ اشکالی نداره.

 18- میشه بگید چطوری باید کد آمارگیر وبلاگمون رو جوری تنظیم کنیم که مشاهده ی آمارمون باز بمونه؟ اون قسمت که میرید کد آمارگیرتون رو اطلاعاتتون رو بهش بدید یه گزینه داره که زده نمایش اطلاعات خصوصی باشید، شما نباید اون رو تیک بزنید.

 19- اگه خود وبلاگمون کد آمار بازدید داشت باز از کد آمارگیر وبگذر استفاده کنیم؟ بله. این یکی از قوانین مسابقاته. و به این دلیل هست که ببینیم چه آی پی هایی از وبلاگ شما بازدید به عمل آوردن و بر اساس اون امتیاز بدیم. حتی اگه یه روز هست که کد رو قرار دادید اشکالی هم نداره.

20- چرا لیست وبلاگا رو قرار دادید؟ برمیدارن مطالبمو کپی می کنن.  شاید به نوعی درست بگید ولی باید اهداف مسابقات رو در نظر گرفت . به شکایت شما رسیدگی شده . البته به گفته ی بیشتر شرکت کنندگان، این از نقاط قوت این دوره از مسابقاته که لیست وبلاگهارو قرار دادیم تا شرکت کنندگان از تأیید شدن ثبت نامشون آگاه بشن. نظر شما کاملا متین. 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط افسر جوان جنگ نرم در تاریخ 1392/12/13 و 21:48 دقیقه ارسال شده است

سلام
از مدیریت معبر سایبری قاصدکwww.m-amini.rzb.ir
باتبریک ولادت حضرت زینب س به مهظر امام عصر و شما دوست عزیز
ما تمام پارامتر های شمارا رعایت کردیم
لطفا توضیح دهید که وبسایت من چه ایرادی داشته است که انتخاب نشده است؟
منتظر پاسخ قانع کننده از سوی داوران هستیم.
التماس دعا...

یاعلی.شکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : سلام آقای امینی . ممنون از لطفتون
محتاجیم به دعا
پاسخ شما در پست زیر ، قسمت 26 ؛
http://www.cybercup.rozblog.com/post/25

این نظر توسط مسعود در تاریخ 1392/12/08 و 18:09 دقیقه ارسال شده است

سلام
قول دادید که بین سایت ها و وبلاگ ها تفاوت قا
پاسخ : بله درست میگید . خیالتون راحت راحت

این نظر توسط ناتمامـــ ــــ ـــ . . . 4 0 4 1 در تاریخ 1392/12/07 و 0:35 دقیقه ارسال شده است

خدا قوّت به شما عزیزان

مهم نیست نتایج رو تا چند روز دیگه اعلام میکنید!

مهم اینه که شایسته ترین ها و اونایی که بیشترین تلاش رو در عرصه مجازی و جنگ نرم داشتن جزء برندگان وتقدیر شدگان باشند!

شاد و موفّق باشید
خداوندیــــــــارتان
پاسخ : ممنون . موفق باشید

این نظر توسط شهرام در تاریخ 1392/12/06 و 15:17 دقیقه ارسال شده است

سلام
قول دادید تا 12 برنده ها را اعلام کنید.فرمودید (تا 12) یهنی قبل از دوازدم اعلام میکنید.قولتون یادتون نره.تا داوزدهم
پاسخ : بله حتما. عین همیشه سرقولمون هستیم . موفق باشید

این نظر توسط سهیلا در تاریخ 1392/12/04 و 16:02 دقیقه ارسال شده است

سلام برندگان را تا 9 اعلام کنید؟
پاسخ : سلام انشاله نتایج تا 12 اعلام میشه. خواهشا اینقد مارو شرمنده خودتون نکنید . موفق باشید

این نظر توسط سکینه در تاریخ 1392/12/04 و 11:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام
ایا برندگان را توی این هفته اعلام میکنید. خواهشا توی این هفته اعلام کنید؟
پاسخ : سلام انشاله نتایج تا 12 اعلام میشه. خواهشا اینقد مارو شرمنده خودتون نکنید . موفق باشید

این نظر توسط کمالی در تاریخ 1392/12/04 و 9:56 دقیقه ارسال شده است


برندگان را این هفته اعلام میکنید.منتظریم؟
پاسخ : سلام انشاله نتایج تا 12 اعلام میشه. خواهشا اینقد مارو شرمنده خودتون نکنید . موفق باشید

این نظر توسط مهسا در تاریخ 1392/12/04 و 9:55 دقیقه ارسال شده است

سلام خدمت شما

ببخشید یه خواهشی داشتم .شما را به خدا این هفته برنده ها را اعلام کنید/
پاسخ : سلام انشاله نتایج تا 12 اعلام میشه. خواهشا اینقد مارو شرمنده خودتون نکنید . موفق باشید

این نظر توسط ali در تاریخ 1392/12/03 و 16:55 دقیقه ارسال شده است

سلام. خسته نباشید. شما که گفتید آمارگیر الزامی نیست و می توانند از هرنوع آمارگیر استفاده کنند و آیا استفاده از آمارگیر خود میهن بلاگ با عث حذف وبلاگ می شود.
لطفا پاسخ بدهید.ممنون
پاسخ : سلام بله درست میگید گفتیم استفاده از آمارگیر وبگذر الزامی نیست . ولی حتما می بایست یه آمارگیر وبلاگ داشته باشه . حالا هر آمارگیر هر سایت خدمات رسانی که بود اشکالی نداره .

این نظر توسط نازنین در تاریخ 1392/12/01 و 10:35 دقیقه ارسال شده است

سلام
خواشا مبلغ جوایز و تعداد برندگان را بیشتر بفرمایید/
پاسخ : سلام بله چشم حتما . همونطور که قول دادیم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 248
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 379
  • بازدید سال : 5,980
  • بازدید کلی : 86,759
  • کدهای اختصاصی